Saturday 4 January 2020

Cerita rugi forex


My Cerita FOREX Ni posição yang tengah flutuante setakat masa post ni aku uploadkan. Macam biasa, memang ambik masa, aku biar jer selagi tak ada tanda price nak reverso, tire lucro tak especifica sebab aku nak segue a tendência semaksima mungkin. Por sinal, ramai pemorex kat luar sana tercari-cari teknik santo graal, nasihat aku, hentikan pencarian tu, teknik holy grail tak pernah wujud. Peringatan. Penjelasan aku berdasarkan estratégia yang aku gunakan. Tidak bertujuan untuk ajak pemorex-pemorex lain guna strategy yang sama. Semua pemorex perlu yakin dengan estratégia sendiri dan trade ikut plan masing-masing. Estratégia yang sama yang di guna oleh pemorex yang berbeza tidak bermakna akan menghasilkan hasil yang sama kerana pectologia pemorex dan tahap disiplin pribadi setiap pemorex adalah berlainan Postado por Shamil Johari às 11:08 Adakah aku mempunyai plano Adakah aku mempunyai apa-apa plan atau perancangan Sebelum aku bermula. Apakah matlamat aku Bila aku ajukan soalan ini kepada rakan-rakan yang melabur, jawapan yang biasa aku dengar ialah matlamat utama adalah untuk berjaya dan mampu menjadikan urusniaga forex sebagai periuk nasi. Soalan aku seterusnya apakah perancangan aku untuk mencapai matlamat tersebut. Jawapan yang biasa aku dengar ialah melakukan aktiviti forex sepenuh masa, 24 geléia, bawa komputer riba kemana-mana dan sentiasa memantau arah tuju mata wang dengan alasan tidak mahu terlepas peluang. Aku tidak bertujuan untuk menyarankan strategi tertentu yang khusus untuk aku guna pakai. Ianya terpulang kepada aku, cuma yang ingin aku tekankan aku mestilah mempunyai strategi yang ringkas, mudah dan bersesuaian dengan cita rasa aku. Bila aku menyatakan aku seharusnya mengenali cita rasa aku sendiri ianya secara mudah bermaksud aku seharusnya mengenali apakah teknik pilihan aku. Adakah aku seorang yang suka menggunakan teknik 8220scapling8221, teknik 8220pending8221, teknik 8220faudumental8221 dan pelbagai lagi ciri-ciri tertentu yang bersesuaian untuk strategi-strategi tertentu. Aku sendiri secara peribadi mengemari teknik yang mudah dan ringkas dan aku hanya meluang masa tidak lebih dari 15 minit sehari untuk aktiviti forex. Aku tidak gemar duduk berjam-jam didepan komputer. Tidak aku nafikan pada awalnya aku juga gemar dan mampu mengadap komputer sekitar 8 jam sehari, tetepi lama kelamaan aku keletihan dan mula mengalah. Publicado por Shamil Johari às 9:12 AMApa yang anda perlu tahu pasal forex Setiap hari sebanyak USD3 trillium terkumpul dalam forex. Forex adalah berisiko tinggi tapi HIGH RISK HIGH RETURN. 90 orang mengalami kerugian kerana sifat TAMAK. Ianya bermula dgn keinginan utk untung banyak dan cepat, maka comerciantes biasanya akan menggunakan tamanho do lote yg besar atau tidak faham langsung apa itu RISK Management. 5 orang breakeven maksudnya tak untung tak rugi tetapi mengalami KERUGIAN yang teramat sangat dari segi masa yang telah digunakan. 5 orang untung..masuklah ke dalam group ini. Tapi bagaimana. Kenapa ramai yang RUGI Terlalu percaya indicador de kpd yg tak difahami asal usulnya. Tiada satu pontuação indicador yg tepat tetapi carilah indicador yg TERBAIK dan fahami pergerakan mercado itu yg paling penting. Indicador adalah alat TEKNIKAL dan apabila berlaku Fundamental. Tiada satu pontuação yg TEPAT. Por outro lado, o kuuuuu kena selalu combina kedua2nya. Tapi bagaimana Modal kecil tapi mau untung besar. Sepatutnya hanya maksima 5 dari equity .. Terlalu banyak post diambil sehingga comerciantes tidak fokus. Terlalu banyak par akan memeningkan dan menyusahkan traders. Traders tidak dapat membezakan antara tendência principal e mercado variável. Pegue um toque único de tapi tidak takut untuk rugi (minimize o lucro, mas o máximo perdido.) Entrada tidak tepat. (Kurang ilmu pengetahuan). Ada untung tidak diambil. Simpan mau banyak tapi no último semi-habis. Macam mana nak elak rugi Entrada mesti tepat. Hanya ambil COMPRAR bila harga di kedudukan terendah dan SEL L pada kedudukan yang tinggi. Bagaimana. Kena selalu referência pada indicador yg simples bukannya memeningkan kepala nampak pacote satu tela tp confundir bila nak ambil post. Parâmetro pula mesti yg tepat. Modal kecil buat cara modal kecil..jika ada USD1000 kena ambil 1 postagem sekali sahaja pada nilai lot mak 1pipUSD0.8. Jangan diambil 1pipUSD10. Bila untung pasti besar tapi bila rugi lagi menyesal. Buat pare a perda. Contohnya 30 pips untuk principal scalping atau 60 pips untuk balanço principal. Paling tidak 80 sem acumulação de perda de amplificador 20, mas no total banido não gelado. Jumpa cikgu yang betul. Jangan ikut CAKAP orang sebab dia pun tak betul. Indicador de Pilihlah yang sesuai terutama sekali yang dapat memberi gambaran yang jelas tentang kedudukan pasaran. Jangan sekali-kali melawan arah pasaran dengan membina pasar sendiri. Kesannya PADAH. Petikan Blog Sifu Roslan

No comments:

Post a Comment